REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

„Piwnica Polska” z dnia 21 maja 2024 r.

  • 1. [DEFINICJE]

Poza innymi terminami pisanymi wielką literą, których znaczenia zostały określone w formie definicji w innym miejscu w Regulaminie, oraz o ile Regulamin nie stanowi wyraźnie inaczej, następujące terminy pisane dużą literą otrzymują znaczenie zdefiniowane poniżej:

  1. Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce;
  2. Godziny pracy – godziny 9:00 – 17:00 w Dni Robocze;
  3. Gość – Użytkownik niezarejestrowany, który dokonuje Zamówień za pośrednictwem Strony Internetowej;
  4. Jednoosobowy przedsiębiorca o uprawnieniach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą zawierający umowę sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą Klienta, ale która nie posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanego przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  5. Klient – każdy podmiot nabywający Towary, w tym przedsiębiorcy, którzy dokonują zakupów niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; 
  6. Konsument – Klient o statusie konsumenta w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, tj. Klient będący osobą fizyczną zawierający umowę sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą bez związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową;
  7. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.);
  8. Konto
  9. Pełnomocnik – osoba, której Klient udzielił pełnomocnictwa do odbioru w jego imieniu Towaru ze Sklepu i/lub też zapłaty za Towar;
  10. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin określający zasady korzystania z elektronicznej platformy do składania Zamówień za pośrednictwem Strony Internetowej;
  11. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
  12. Sklep – punkt sprzedaży położony w Grodzisku Mazowieckim (05-825) Chrzanów Duży 17c, dane kontaktowe: telefon: 735 685 675, e-mail: biuro@piwnicapolska.pl;
  13. SprzedawcaFlexis Group sp. z o.o. z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim (05-825) Chrzanów Mały 44, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000901381, NIP: 529-18-35-567, REGON: 389037473, kapitał zakładowy: 10 000,00 zł, dane kontaktowe: telefon: 735 685 675, e-mail: biuro@piwnicapolska.pl;
  14. Strona Internetowa lub Serwis – strona dostępna pod adresem: piwnicapolska.pl;
  15. Towar – produkty prezentowane w Sklepie, będące zestawami upominkowymi, wykonywanymi ręcznie oraz personalizowanymi na życzenie Klienta;
  16. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem, realizowana w Sklepie;
  17. Umowa sprzedaży detalicznej – umowa sprzedaży Towarów zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, w której zamówienie zostanie złożone za pośrednictwem Serwisu, a wydanie Towarów nastąpi w Sklepie.
  18. Umowa sprzedaży hurtowej – umowa sprzedaży Towarów w celu dalszej ich odsprzedaży przez Klienta innym przedsiębiorcom posiadającym właściwe zezwolenia, której zamówienie zostaje złożone za pośrednictwem Serwisu, zaś wydanie Towarów nastąpi w Sklepie. Warunkiem zawarcia takiej umowy jest posiadanie przez Klienta zezwolenia na sprzedaż Towarów.
  19. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.);
  20. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344);
  21. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi – ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2151 z późn. zm.);
  22. Użytkownik – każda osoba odwiedzająca Stronę Internetową;
  23. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży w Sklepie, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru;
  • 2. [POSTANOWIENIA OGÓLNE]
  1. Warunkiem dokonania Zamówienia za pośrednictwem Strony Internetowej jest podanie przez Użytkownika niezbędnych informacji do realizacji Zamówienia lub dokonanie rejestracji, oraz zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkbox’u – co jest równoznaczne z tym, że Klient oświadcza, że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje go bez zastrzeżeń.
  2. Regulamin jest wzorcem umownym w rozumieniu art. 384 Kodeksu cywilnego i określa warunki umowy sprzedaż Towaru zawieranej pomiędzy Klientem i Sprzedawcą przy wykorzystaniu komunikacji za pośrednictwem funkcjonalności Strony Internetowej. Regulamin ma zastosowanie jedynie w przypadku nabywania Towarów przez Klienta przy wykorzystaniu funkcjonalności Strony Internetowej. Regulamin nie ma zastosowania w przypadku dokonywania zakupów w Sklepie, jeżeli zakup jest dokonywany bez korzystania z funkcjonalności Strony Internetowej. Regulamin ma zastosowanie odpowiednio do Umów sprzedaży detalicznej oraz do Umów sprzedaży hurtowej.
  3. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść podanych przez siebie danych, jak również za wybór loginu i hasła do Konta. Użytkownik ponosi również wyłączną odpowiedzialność związaną z ujawnieniem innym osobom swojego loginu lub hasła.
  4. Konta nieaktywne przez okres dłuższy niż 3 lata od dnia ostatniego zalogowania Użytkownika, mogą zostać usunięte przez Sprzedawcę bez uprzedniego powiadomienia.
  5. Klient zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
  6. Użytkownik jest wyłącznie odpowiedzialny za zapewnienie technicznej zgodności pomiędzy wykorzystywanym przez siebie sprzętem komputerowym lub urządzeniem końcowym oraz systemem teleinformatycznym lub telekomunikacyjnym, a Serwisem.
  7. Korzystanie z Serwisu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny Użytkownika następujących, minimalnych wymagań technicznych:
  8. zastosowania przeglądarek Mozilla FireFox, Google Chrome, Opera, Internet Explorer, Microsoft Edge lub równorzędnych;
  9. dostęp do Internetu;
  10. przeglądarka musi akceptować pliki typu cookies.
  11. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Klient zobowiązany jest do przestrzegania zakazu dostarczania przez niego do systemów teleinformatycznych treści powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych lub naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub będących niezgodnymi z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
  12. Korzystanie ze Strony Internetowej oraz składanie Zamówień przeznaczone jest wyłącznie dla osób pełnoletnich. Po wejściu na Stronę Internetową Użytkownik ma obowiązek potwierdzić, czy jest się osobą pełnoletnią.
  • 3. [PROCES SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ]
  1. Złożenie Zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza Zamówienia dostępnego na Stronie Internetowej Sprzedawcy. Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego można składać 24 godziny na dobę przez cały rok kalendarzowy.
  2. Klient składający Zamówienie za pośrednictwem Sklepu Internetowego dokonuje wyboru Towaru, jego ilości, metody płatności oraz sposobu dostawy.
  3. Wszystkie umowy sprzedaży zawierane na podstawie Zamówień składanych za pośrednictwem Strony Internetowej są zawierane i realizowane w należącym do Sprzedawcy Sklepie.
  4. Do złożenia zamówienia niezbędne jest podanie danych umożliwiających weryfikację Klienta oraz adresu dostawy.
  5. Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia, że Klient bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez osobę pełnoletnią. Złożenie Zamówienia jest również tożsame z oświadczeniem Klienta, iż nie jest osobą, której zgodnie z art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych ( zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych: 1) osobom, których zachowanie wskazuje, że znajdują się w stanie nietrzeźwości; 2) osobom do lat 18) oraz, że nie dokonuje zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży (z wyłączaniem umów sprzedaży hurtowej). W razie wątpliwości odnośnie pełnoletności Klienta Sprzedawca może też poprosić o dodatkowe informacje, pozwalające na weryfikację Klienta.
  6. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje na adres e-mail podany podczas procesu składania Zamówienia (Klient składający Zamówienie jako Gość) lub zapisany w zakładce Konto (Klient zarejestrowany), potwierdzenie przyjęcia Zamówienia oraz szczegóły dotyczące Zamówienia.
  7. Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia w ciągu jednego Dnia Roboczego w Godzinach Pracy, od chwili jego otrzymania. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po potwierdzeniu jego przyjęcia przez Sprzedawcę.
  8. Miejscem zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży jest Sklep. Umowę sprzedaży traktuje się za zawartą z momentem wydania Towaru w Sklepie Klientowi lub pełnomocnikowi (osobie upoważnionej). Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
  • 4. [REALIZACJA ZAMÓWIEŃ]
  1. Sklep internetowy oferuje szeroki asortyment zestawów prezentowych, które mogą być personalizowane na życzenie Klienta. W ofercie znajdują się zarówno zestawy okolicznościowe, tematyczne, jak i customizowane na specjalne życzenie Klienta. W sytuacji której Towar jest tworzony na specjalne zamówienie/życzenie, może to wpłynąć na czas realizacji Zamówienia. Szczegółowe informacje o czasie realizacji są podawane podczas składania Zamówienia na Stronie Internetowej.
  2. Sprzedawca zastrzega, że w okresach wzmożonych zakupów lub akcji promocyjnych związanych np. z okresem przedświątecznych, może ulec wydłużeniu czas, w którym Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia, jak też czas na kompletowanie Zamówienia do odbioru. O  wydłużonym czasie realizacji Zamówienia, Sprzedawca poinformuje Klienta już na etapie wypełniania formularza Zamówienia, jeżeli pomimo takiej informacji Klient złoży zamówienie, to oznacza to, że zaakceptował wskazany w formularzu, wydłużony czas potwierdzenia lub kompletowania Zamówienia.
  3. Sprzedawca zastrzega możliwość anulowania lub nieprzyjęcia Zamówienia lub odmowy wydania Towaru, jeżeli:
    1. Towar jest niedostępny w momencie składania Zamówienia;
    2. podane przez Klienta dane są niekompletne, błędne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości;
    3. Klient nie odebrał Towarów, objętych poprzednim Zamówieniem;
    4. Klient nie dokonał zapłaty za Towary;
    5. wystąpiły niemożliwe do przewidzenia zdarzenia losowe, którym Sprzedawca nie mógł zaradzić, w szczególności będące efektem działania warunków atmosferycznych (np. powódź, pożar, paraliż komunikacyjny), zdarzeń społecznych (strajki, zamieszki) czy politycznych (wprowadzenie stanu nadzwyczajnego określonego w Konstytucji RP, działania wojenne, ograniczenia spowodowane pandemią);
  • 5. [WYDANIE TOWARU]
  1. Odbiór osobisty Towarów przez Klienta w Sklepie jest bezpłatny.
  2. Sprzedawca nie wysyła Towaru Klientowi. Odbiór Towaru następuje wyłącznie w Sklepie. W przypadku braku możliwości odbioru osobistego Klient we własnym imieniu może zlecić firmie kurierskiej odbiór Towaru ze Sklepu udzielając jej stosownego upoważnienia. Sprzedawca w ramach tego zlecenia upoważniony jest do:
    1. zweryfikowania czy Klient jest uprawniony do złożenia Zamówienia zgodnie z warunkami przewidzianymi w Regulaminie, a w razie wątpliwości do poproszenia Klienta np. o przesłanie skanu dowodu osobistego,
    2. przekazania Towaru firmie kurierskiej celem doręczenia Klientowi.
  3. W przypadku wybrania przez Klienta opcji odbioru Towaru przez pełnomocnika, tj. firmę kurierską, wydanie Towaru Klientowi następuje w Sklepie w chwili wydania kurierowi przez Sprzedawcę zarezerwowanych Towarów.
  4. Zaznaczając opcję odbioru Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej Klient oświadcza, że upoważnia firmę kurierską do odbioru Towaru w jego imieniu w Sklepie oraz doręczenia mu Towaru.
  5. Zlecenie i upoważnienie do odbioru Towaru pełnomocnikowi tj. firmie kurierskiej odbywa się na koszt i ryzyko Klienta.
  6. W przypadku zlecenia i upoważnienia firmy kurierskiej do odbioru zarezerwowanego Towaru firmie kurierskiej, Klient akceptuje, iż jej przedstawiciel będzie uprawniony do wylegitymowania osoby odbierającej Towar, w celu potwierdzenia jej pełnoletności oraz, iż ma obowiązek odmowy wydania Towaru w przypadku stwierdzenia, iż osoba odbierająca Towar jest niepełnoletnia, pod wpływem środków odurzających lub nietrzeźwa. W takim przypadku Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru.
  7. Klient zobowiązuje się zapewnić, że bez względu na wybraną formę odbioru Towaru, zostanie on odebrany przez osobę pełnoletnią, trzeźwą i nieznajdującą się pod wpływem środków odurzających.
  8. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany przez Sprzedawcę o przekazaniu zamówionych Towarów pełnomocnikowi – firmie kurierskiej, poprzez przesłanie stosownej informacji na adres e-mail podany w Zamówieniu. Klient zobowiązany jest w obecności kuriera przy odbiorze przesyłki sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie oraz czy zawartość przesyłki jest zgodna z treścią Zamówienia.
  9. Jeżeli Klient poda błędne lub niekompletne dane, uniemożliwiające dostarczenie Towarów, czy też w przypadku nieobecności Klienta lub osoby uprawnionej do jej odbioru, kosztami dodatkowej dostawy zostanie obciążony Klient pod warunkiem wyrażenia przez niego zgody na dodatkową dostawę.
  10. Informacja o kosztach przesyłki i ewentualnych kosztach dodatkowych związanych z realizacją umowy sprzedaży lub z doręczaniem Towaru do Klienta, pojawią się po dokonaniu wyboru formy odbioru Towaru i formy płatności w podsumowaniu Zamówienia. Informacje te zawarte są również w zakładce: [https://piwnicapolska.pl/regulamin-dostawy/], dostępnej na Stronie Internetowej.
  • 6. [CENY I FORMA PŁATNOŚCI]
  1. Wszystkie ceny Towarów prezentowane na Stronie Internetowej są cenami brutto (zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami) i wyrażone są w złotych polskich.
  2. Ceną wiążącą jest cena podana na Stronie Internetowej w chwili składania Zamówienia.
  3. Na Stronie Internetowej znajduje się informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia (całkowita wartość Zamówienia obejmuje łączną cenę brutto zamawianych Towarów oraz koszty dostawy).
  4. Sprzedawca w drodze indywidualnych ustaleń z Klientem ma prawo do udostępnienia innych form płatności na podstawie.
  5. Klient ma możliwość dokonania płatności:
    1. wykonując przelew bankowy na nr rachunku bankowego wskazany na Stronie Internetowej z podaniem w tytule numeru zamówienia oraz imienia i nazwiska Klienta (np. dokonując płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej albo tradycyjnie przelewem pocztowym);
    2. za pośrednictwem udostępnionych płatności elektronicznych za pośrednictwem systemu imoje, tj.  której administratorem jest ING Bank Śląski S.A. ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice NIP: 634-013-54-75 REGON: 271514909 Kod BIC Swift: INGBPLPW Sąd Rejonowy w Katowicach, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Numer rejestru: KRS 0000005459 Kapitał zakładowy: 130 100 000 zł Kapitał wpłacony: 130 100 000 zł 
    3. z wykorzystaniem metody płatności BLIK, jeżeli Klient wskaże numer telefonu,
  6. Dowodem sprzedaży Towaru Klientowi jest paragon fiskalny bądź faktura VAT, jeśli Klient zażąda jej wystawienia. Klient akceptując Regulamin wyraża zgodę na otrzymanie paragonu fiskalnego bądź faktury VAT w postaci elektronicznej na podany przez Klienta adres e-mail.
  7. W przypadku chęci otrzymania przez Klienta paragonu fiskalnego bądź faktury VAT w postaci papierowej, Klient może o to wystąpić kontaktując się ze Sprzedawcą na adres e-mail: biuro@prezentujemylepiej.pl Sprzedawca deklaruje, iż w przypadku otrzymania takiego zgłoszenia, każdorazowo wystawi oraz prześle Klientowi paragon fiskalny bądź fakturę VAT w postaci papierowej.
  8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odstąpienie od umowy sprzedaży jeżeli w terminie 21 dni od złożenia Zamówienia, Klient nie dokonał zapłaty za zamówione Towary.
  9. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem albo Jednoosobowym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem albo Jednoosobowym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
  • 7. [ODSTĄPIENIE OD UMOWY]
  1. Klient będący Konsumentem albo Jednoosobowym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta może w terminie 14 dni od dnia odbioru Towaru odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podawania przyczyny.
  2. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby Klient będący Konsumentem albo Jednoosobowym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy według następującego wzoru:

– imię i nazwisko, dane kontaktowe: ______________;

– oświadczenie o treści: Niniejszym składam oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży   następujących Towarów: ______________;

– umowa została zawarta w dniu ______________;

– Towar został odebrany w dniu ______________;

– uiszczoną cenę proszę zwrócić na mój rachunek bankowy.

– podpis

  1. Skorzystanie z podanego powyżej wzoru odstąpienia od umowy nie jest obowiązkowe, przy czym przy odstąpieniu od umowy niezbędne jest podanie minimalnych danych powyżej wskazanych.
  2. W przypadku skutecznego odstąpienia Sprzedawca dokona zwrotu wszystkich otrzymanych płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji w zakresie wykonania prawa odstąpienia od zawartej umowy. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgłoszone inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient będący Konsumentem albo Jednoosobowym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta nie poniesie żadnych dodatkowych opłat w związku z tym zwrotem poza bezpośrednimi kosztami dokonania zwrotu Towaru, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania Towaru Sprzedawcy.
  3. Stosownie do art. 38 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta – prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów sprzedaży:
    1. w których przedmiotem świadczenia jest Towar wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2. w których przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    3. w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    4. w których przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli.
  4. Konsument nie może odstąpić od umowy w odniesieniu do Towarów stanowiących napoje alkoholowe, które zostały przez Konsumenta otwarte.
  5. Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie wyłącza uprawnień Klienta wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z umową.
  6. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, który zawarł umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (jako przedsiębiorca), chyba że z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Klienta działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  • 8. [Reklamacje]
    1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta lub Konsumenta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
    2. W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową po jego wydaniu Klient lub Konsument ma prawo złożyć reklamację. Reklamacja powinna zawierać dokładny opis zgłaszanych wad Towaru oraz datę ich wystąpienia, dane identyfikacyjne i kontaktowe Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu), jak również żądanie sposobu doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z Umową. Wskazany sposób złożenia reklamacji ma jedynie charakter instrukcyjny, mający na celu skuteczne i szybkie rozpatrzenie reklamacji, która będzie skuteczna i zostanie rozpoznana bez względu na sposób jej złożenia, przy czym podanie przez Klienta danych identyfikacyjnych i kontaktowych jest obowiązkowe.
    3. Reklamacja składana jest przy wykorzystaniu poczty elektronicznej na adres: biuro@prezentujemylepiej.pl, lub korespondencyjnie: Flexis Group sp. z o.o., Chrzanów Duży 17c 05-825 Chrzanów Duży.
    4. Sprzedawca zajmie stanowisko względem reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Brak zachowania terminu przez Sprzedawcę oznacza uznanie reklamacji w przypadku gdy reklamację zgłasza Konsument albo Jednoosobowy przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta.
    5. W przypadku wystąpienia wad, Towar może zostać wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), Sprzedawca zwróci Klientowi lub Konsumentowi równowartość ceny Towaru, obniży jego cenę lub zaoferuje mu inne, dostępne u siebie Towary do wyboru. Klient ma prawo wyboru roszczenia.
    6. Klient lub Konsument może odwołać się od postanowień zawartych w odpowiedzi na reklamację w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania. Złożone odwołanie Sprzedawcy rozpatruje w terminie 14 dni od dnia otrzymania odwołania. Udzielenie odpowiedzi na odwołanie wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego.
    7. Sprzedawca nie przyjmuje się zwrotów towarów personalizowanych i wykonanych na zamówienie, chyba że produkty te mają wady fizyczne lub prawne.
  • 9. [OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I PRYWATNOŚCI]

Administratorem danych osobowych udostępnionych przez Klienta jest Sprzedawca. Dane osobowe Klientów przetwarzane są przede wszystkim na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w RODO. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce Prywatności .

  • 10. [PRAWA AUTORSKIE]

Autorskie prawa majątkowe do graficznych elementów zamieszczonych na stronie www.prezentujemylepiej.pl, wyglądu i kompozycji tej strony oraz opisów, zdjęć, logotypów, artykułów i publikacji, stanowiących utwór w rozumieniu ustawy ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509), są chronione przepisami prawa autorskiego i nie mogę być wykorzystywane bez uzyskania pisemnej zgody Sprzedawcy.

  • 11. [ROZWIĄZYWANIE SPORÓW]

Ewentualne spory, mogące wyniknąć w trakcie realizacji umowy, będziemy starali się rozstrzygać polubownie, a w przypadku braku rozwiązania polubownego, rozstrzygać je będzie sąd właściwy miejscowo dla naszej siedziby, lub, jeżeli jesteś Konsumentem, sąd właściwy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Jeżeli jesteś Konsumentem, masz prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu możesz np. złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ lub skorzystać z takich sposobów oferowanych przez powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów czy Wojewódzkich Inspektorów Inspekcji Handlowej.

  • 12. [UTRWALENIE, ZABEZPIECZENIE I UDOSTĘPNIENIE TEKSTU UMOWY]
    1. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
    2. Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na Stronie Internetowej, gdzie możliwe jest jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie Regulaminu następuje przez Stronę Internetową Sprzedawcy w dedykowanej sekcji.
  • 13. [ZMIANA REGULAMINU]
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Regulaminu Klienci zostaną powiadomieni drogą elektroniczną na adres e-mail podany przy rejestracji Konta oraz poprzez informację zawartą na Stronie Internetowej.
  2. Klientom będącym Konsumentami albo Jednoosobowymi przedsiębiorcami o uprawnieniach Konsumentów, przysługuje w takim przypadku prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta w terminie 14 dni od dnia powiadomienia pocztą elektroniczną o dokonanej zmianie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia na Stronie Internetowej.
  3. Sprzedawca zapewnia i gwarantuje, iż Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu, obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.
  • 14. [POSTANOWIENIA KOŃCOWE]
  1. Prawem właściwym dla Regulaminu jest prawo polskie. W sprawach nieokreślonych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu pozbawienia ani ograniczenia jakichkolwiek praw Konsumentów. W przypadku niezgodności któregokolwiek z postanowień Regulaminu z przepisami prawa kraju zwykłego pobytu Konsumenta, pierwszeństwo mają przepisy tego prawa.
  2. Regulamin jest regulaminem w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sprzedawcy piwnicapolska.pl.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem [21 maja 2024].